Bemutatás

Tapasztalt és képzett szakembereink megbízható, hatékony szervizszolgáltatással állnak rendelkezésére. Motor, váltó, fék, futómű javításokat, időszakos és eseti átvizsgálásokat, illetve vizsgáztatást vállalunk rövid határidővel.

Időszakos szerviz

A járművek folyamatos, biztonságos működéséhez elengedhetetlen, hogy rendszeresen karbantartsuk. Éves vagy kilométer függő átvizsgálások során a gyár által előírt összes karbantartást célszerű elvégeztetni, hogy gondtalanul tudjunk autózni és járművünk élettartama ne csökkenjen.

A karbantartás fontos része az időszakos olajcsere:
A motorolaj feladata, hogy elválassza az egymással fémesen súrlódó motoralkatrészeket és ezáltal csökkenti a súrlódási veszteséget és a kopást. Lényeges szerepet játszik a motorban keletkező hő elvezetésében és az alkatrészek tisztántartásában.

Miért kell olajat cserélni?
A motorolaj szerves vegyületekből áll, amely az idő és terhelés hatására megváltozik. Az olaj „elfáradása” nem más, mint a használat közben elkövetkező fizikai és kémiai állapotváltozások folyamata. A gyakorlatban az olajcsere periódus nemcsak a motorolaj minőségétől, hanem a kenési rendszertől és a jármű üzemeltetési körülményétől is függ.

Fékrendszer

Ahhoz, hogy a mozgó gépjárművet megállítsuk, fékre van szükségünk. Fékezéskor a jármű mozgási (kinetikai) energiája hőenergiává (termikus) alakul át, ami a szabadba kerül közvetlen hőátadás formájában a féktárcsák és a fékdobok felületéről. A fékrendszer rendszeres ellenőrzése során, a számítógépes fékmérés során, pontos képet kaphatunk a fékek állapotáról.

Fontosabb alkatrészei: féktárcsa + fékbetét, féknyereg, fékcsövek (fém + gumi), főfékhenger, fékerő szabályzó, fékszervó (rásegítő) és persze a fékpedál. Legtöbbször az úgynevezett kopó alkatrészeket kell cserélni, mint a betétek, pofák, tárcsák és dobok. Újabban a blokkolásgátlók és a kipörgésgátlók, az úgynevezett menetstabilizáló rendszerek tömeges megjelenésénél előtérbe kerül a csak tárcsafékek alkalmazása.

A fékút hatványozottan nő a sebesség növekedésénél, amit még a gumik állapota valamint az útviszonyok is befolyásolnak.

Futómű

A futómű a gépjárművek biztonsága szempontjából igen lényeges szerkezeti elemekből áll, ezért kialakításuknál a közlekedésbiztonság meghatározó szerepet tölt be. A gépkocsik biztonságát és menetkényelmét a futómű állapota jelentősen befolyásolja.

A gépjármű rendeltetésszerű használata közben a futóműnek biztosítania kell a gépjármű és az úttest között a folyamatos kapcsolatot. A futóművek szerkezeti elemei közé soroljuk a gépjárművek haladásával, különböző irányba való mozgatásával kapcsolatos elemeit, a rugózását, lengéscsillapítását és stabilitását biztosító szerkezeti elemeket, valamint a kerékmeghajtások szerkezetét is.

A futómű egy igen bonyolult rendszer, melynek egyik fontos részre a lengéscsillapítók kihagyhatatlan elemei. Ezek kötik össze a tengely mozgó részeit a karosszériával, és csillapítják az út egyenetlenségei miatt jelentkező heves rugólengéseket. A rugók tehát csak a lengéscsillapítókkal együtt nyújtanak biztonságos rugózást a járműnek. Fő feladatuk a kerekek úttal való folyamatos kapcsolatának biztosítása gyorsításkor, kanyarodáskor és fékezéskor. A menetkényelem is ezeknek a fontos futóműalkatrészeknek a finombeállításától függ.

Műszaki vizsga

Szervizünk vállalja gépjárműve teljes műszaki vizsgára való felkészítését és vizsgáztatását rövid határidővel! Ahhoz, hogy gépkocsija megfeleljen a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) elvárásainak, szabályzatainak és nem utolsó sorban az ön és családja, illetve környezetének biztonságos közúti forgalomban való részvételéhez, mi maximálisan csak a lehető legjobb munkát igyekszünk kiadni műhelyünkből.

Gumiszerviz

A gumiabroncsok biztosítják az autó egyedüli kapcsolatát az úttesttel, ezért a gumik kiválasztása és állapota alapvetően befolyásolja az Ön biztonságát menet közben! A törvény által előírt minimális profilmélység 1.6 mm, de 2 mm alatt a gumik már egyre kevésbé látják el a feladatukat.

A javasolt mintamélység a nyári gumiknál legalább 3 mm, téli gumik esetében legalább 4 mm. Kopott abroncsokkal – különösen vizes úton – ugrásszerűen megnő a fékút, és az autó irányíthatósága romlik! Egyeletlenül kopott abroncsok esetén a komfortérzet megváltozik, zajosabb lesz az autó futása és romlik az iránytartása.